4 Kasım 2014 Salı

bebeklerle kütüphanedeyim :) / Library with babies:)

Amerika New Jersey eyaletinde neredeyse her ana arter üzerinde bir halk kütüphanesi bulunuyor. İki bebeğimi de alıp kütüphaneye gitme fikrini veren arkadaşıma buradan çok teşekür ediyorum. Meğer o kadar zamandır Amerika'da çocukları eğlendirmek için boşa kendimi yormuşum.. 

Kütüphanemize geldiğimizde içeride ders çalışan ve kitap okuyan insanları, anneleri ve babaları görüyoruz. Girişte çocuklara ait bölme gösteriliyor. Çocukların haftalık programı ve yapacağı etkinlikler masadaki kağıtlarda anlatılmış. İsteyen veliler buraya çocuğun adını, yaşını, geleceği günü ve saati yazıyorlar. Bende Ayşe'mi hemen tüm etkinliklere kaydederek o günü beklemeye koyuldum:)

Kütüphanede balon şovu


Çocukların ingilizce öğrenmesi için en uygun yerlerden biri kütüphane. Çünkü öğretmen eşliğinde devamlı bir şeyler anlatılıyor, çocuklara sorular soruluyor ve hikaye okunuyor. Çocukların buraya ilgi duymaması mümkün değil. Girişte isterseniz çocuğunuzu buradaki öğretmenlere bırakıp siz kütüphanede kitap okuyabilirsiniz, inanılacak gibi değil! Yaşasın özgürlük diyerek kızımı bırakacaktım ki, nedense ben çocuklardan daha çok merak ederek içeri girdim:)) Meğer tüm meraklı anne ve babalar gelmiş:))

İlk gün çok şanslıydık balon şovu olacaktı kütüphanede:) Her zaman olmayan bu etkinlik için Ayşe çok heyecanlıydı. Önce tüm çocuklar yaş farkı olmaksızın izlemeye koyuldular. Şovu yapan kişinin balonu şişirdikçe 9 aylık oğlumun çığlıklarına herkes gülüyordu:)
Kütüphanede çocuk bölümü




Bebekler için oyuncaklı eğlence alanları, çeşitli görsel içerikli kitaplar vb. çok eğlenceli idi. Her yaş grubuna yönelik aktivitelerin olması gerçekten çok güzel. Tam oyun oynayacak iken Tarık uyumaya başladı, bende Ayşemi izledim.

Ayşemin keyfi yerinde..
      
Kütüphanede yarışma

Yine başka bir gün başka bir aktiviteye gitttik. Oyun kağıtları ile yapılan merdivenlerden tırmanan çocuklar renkleri ingilizce söyleyip gideceği yeri ellerindeki haritalarından bularak oyunun bitiş noktasına gidiyorlar. Bitiren oyuncuya hediye bile var:)) Bu durum Ayşe'mi çok sevindirdi muhakkak..

Kütüphanede kitap ayraçı 
yapan Ayşem
Ayşemin kütüphanede 
kazandığı hediyeler:)

Türkiye'de de mutlaka olması gereken bu uygulamaları öncelikle halkımıza benimsetmek gerekir diye düşünüyorum. İnsan odaklı bu eğitim sisteminde çocuğa ayrı bir yer veriliyor. Zaten Amerika'da çocuk hakları gerçekten çok değerli..Keşke güzel ülkemde de böyle olsa diyorum. Çocuklara devamlı "şş, susss, sessiz ol" diyerek onları kütüphanelerden soğutmak, çocukların kitap okuma alışkanlıklarının da önüne geçmekte. "Kütüphaneye küçük çocuk gidemez" mantığı yok edilmeli ve çocuklara da birey olarak haklar tanınmalı.

 
Kütüphanede devamlı okuyan çalışkan kızım:)
Halkımızın her yerde devamlı "annesi çocuğuna sahip çık" uyarıları karşısında anne ise eve kapanmak zorunda bırakılıyor. Çocuğun gelişimi o halkın gelişimi demek olup, eğitim temelden başlamalı, anneler anlayışla ve daha özgürce hareket edebilmeli. Unutmayın bir yuvada anne mutlu ise çocuklar da mutludur..



New york'ta bir kütüphanenin çocuk bölümündeyiz

New york halk kütüphanelerinden birinin çocuk bölümü
Çocuklara ve ebeveynlere bol eğlenceli vakitler diliyorum..

Tüm resimler bana aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder